Zoutvlakten - Reisverslag uit Arica, Chili van peruganger - WaarBenJij.nu Zoutvlakten - Reisverslag uit Arica, Chili van peruganger - WaarBenJij.nu

Zoutvlakten

Door: Webmaster

06 Mei 2007 | Chili, Arica

Hallo allemaal,
Weer een update, maar nu vanuit Chili.
Afgelopen maandagavond zijn we met de nachtbus vertrokken vanuit de hoofdstad van Bolivia (La Paz) naar Uyuni. Hier begon onze driedaagse jeeptocht over de grootste zoutvlakten van de wereld.
Het waren onvoorstelbare, immense oppervlakten met alleen maar zout. Ongelooflijk om hier overheen te rijden en om dit mee te maken. We hebben verder veel flamingo´s, prachtige lagunes, geisers, vulkanen en warmwaterbronnen gezien.
De nachten waren op de zoutvlakten erg primitief en koud (-13C), maar ondanks dat hebben we van deze drie dagen erg genoten. Echter was het niet verkeerd om gisteren heerlijk een dagje te relaxen en bij te komen bij 25 C in het mooie San Pedro de Attacama in Chili. Afgelopen nacht zijn we met de nachtbus naar de kust van Chili gegaan en morgen reizen we weer door naar Arequipa in ons vertrouwde Peru.
We beginnen de dagen af te tellen en ondanks dat we hier een geweldige tijd hadden en hebben, verheugen we er ons ook weer op om naar huis te gaan en jullie allemaal weer te zien.
Volgende week onze laatste update!

Groetjes vanuit Chili

PS. foto´s volgen!

• 06 Mei 2007 - 08:02

Mies En Niek:

Martine, Marc en jullie vrienden,

Wij wensen jullie nog een paar avontuurlijke weken toe. Blijf genieten zoals we in jullie verslagen kunnen lezen. Dit zal voor de rest van jullie leven een onvergetelijke tijd worden.
    Hasta la vista !!!!!!!

• 06 Mei 2007 - 13:54

Bertien En Huub:

Hallo jongens.Zo te lezen hebben jullie weer heel veel moois gezien.Geniet er nog maar een weekje van.Want eenmaal terug in Nederland,valt het misschien wel tegen.Groetjes xxx

• 06 Mei 2007 - 17:39

San En Doom:

Hoi Rianne, Dennis en de rest.
    Wat weer geweldig wat jullie hebben meegemaakt. De zoutvlakten. En dan van
    -13 naar +25, wat een verschil. Wij verheugen ons ook heel erg op het weerzien. Nog een weekje en dan is het zover. Heel veel plezier nog deze week. En tot gauw!! liefs San en Doom

• 07 Mei 2007 - 07:26

Silvie:

Ha luitjes,
    De tijd gaat nu ineens zo snel. Volgende week komen jullie al terug!! Jullie zullen veel te vertellen hebben (wij ook!). Geniet er nog even van; hier is het weer omgeslagen naar herfst, dus jullie missen niets.
    Groetjes Sil

• 07 Mei 2007 - 12:54

Cin:

Haai Martine en Marc,

Sjiek om jullie avonturen weer te lezen. Geniet er samen van.
    En we hopen alles nogmaals te horen als jullie terug zijn.

Dikke kus,

Cindy, Peter en Jose

• 07 Mei 2007 - 13:07

Armand Th:

Ik weer vol spanning wachten op mooie fot's wordt mijn geduld weer langer op de proef gesteld..
    Nou tot de volgende update dan maar
    Veel plezier verder en de tijd vliegt aan ons voorbij

Groet
    Armand

• 08 Mei 2007 - 12:28

Thieu En Willy:

Fijn om weer wat te horen(lezen)van jullie, alleen jammer dat er nog geen foto's bij zijn. Met de foto's lijkt het net of we er met onze neus bijzijn , maar we moeten dan maar even geduld hebben. Nog een paar nachtjes slapen en dan kunnen we het helemaal horen. Niks nieuwsgierig, he Rianne!!!. Als jullie 4 dagen in de zoutvlakten rond hebben gehobbeld, zullen jullie nu wel goed gepekeld zij, dus ook lang houdbaar, dat is toch maar mooi meegenomen.Misschien is dit voorlopig ons laatste lange afstands-bezoekje,dus wij wensen jullie nog een paar hele fijne dagen, een goede vlucht en een zachte landing. Groetjes en een kus, die van Ell dus....

• 08 Mei 2007 - 17:51

Tiny En Piet:

M&M en R&D
    Heel indrukwekkend, we zijn heel benieuwd naar de foto's en verhalen.
    De herrinneringen, belevenissen en de emoties samen zullen jullie nooit vergeten. Dat kan niet worden afgenomen.
    Als jullie dit bericht lezen loopt het al aardig op z'n eindje.
    We horen nog wel iets van jullie, inmiddels is hier de zomer een beetje om, maar volgende week komen de zonnetjes weer thuis.

Poen voor iedereen en geniet nog een paar dagen in Peru!

• 08 Mei 2007 - 23:35

Monique:

Wauw, wat een uitzichten, bizar, maar prachtig! Geniet er nog even lekker van, want voor je het weet is het voorbij! Veel plezier nog in de laatste wee. En dan in een paar maandjes tijd kan ik eindelijk alle verhalen "live" horen.
    Liefs Monique xxx

• 09 Mei 2007 - 15:24

Therese:

Hallo Martine, en de rest
    Wat een onwezenlijke vlakte en wat een ervaring om na een ijskoude nacht weer de warmte te kunnen voelen van de zon.
    Lijkt me ook een zeer bijzondere lichtervaring op die zoutvlakte.
    Alvast bedankt voor de leuke berichtjes die jullie gestuurd hebben en dat we mochten meegenieten van jullie avonturen.
    Het Spaans zal je nou wel stukken beter kunnen spreken en de herinneringen blijven. Kijk uit naar wat je ons nog niet hebt verteld en naar je persoonlijke beleving van de voettocht.

Hasta la semana proxima y qué bien lo he passado.
    Con un carinoso saludo
    Therese

• 09 Mei 2007 - 19:36

Kim:

Hoi Rianne, Dennis en de rest!
    Wat hebben jullie weer mooie dingen gezien in zo'n korte tijd!het zit er alweer bijna op,wel heel fijn jullie weer te zien!
    P.S: Rianne wat wil je volgende week eten?
    hahaha

dikke kus Kim

• 10 Mei 2007 - 07:04

Mariëtte En Henk:

Lieve Rianne en Martine(en natuurlijk ook de jongens)nog een paar daagjes en dan is jullie avontuur ten einde. Voor ons achterblijvers zijn 3 maanden lang, maar voor jullie zijn ze omgevlogen. Fijn dat we via jullie verhalen en fotos mee konden genieten van jullie reis en verblijf in het verre maar wondermooie Peru.We wensen jullie nog een paar hele fijne dagen en zoals Piet en Tiny al schreven, vanaf volgende week schijnt ook in huize Veugelers weer volop de zon.Heel veel groetjes en liefs voor jullie allemaal en tot ziens. We verheugen ons er nu al op.xx

• 10 Mei 2007 - 13:27

Marc J:

Schitterende foto's van de zoutvlakten, we konden reeds al eens bij peking express dezelfde beelden zien. Ben zekers jaloers aan het worden op jullie daar, lucky bastards! hehe
    Geniet nog van jullie laatste dagen daar en breng wat zon mee!

ps martine; het OKfeest begint vorm te krijgen!

groetjes marc

• 11 Mei 2007 - 12:10

Monique:

Ha,
    Wel een beetje late reactie,,,maar ben je nog niet vergeten hoor. Ben toch meer van het life merk ik. Het ziet er allemaal weer anders als in Ghana maar zeker mooi en indrukwekkend uir!!!
    Zal wel gezellig zijn zo met zijn viertjes nu..
    Ga zelf ook even op vakantie en wanneer kom je precies terug.
    Ik pas de 25e.
    Moeten we misschien maar weer eeens een hapje eten in de stad of zo.....

tot ziens....snel....moet je het er weer een beetje aaneten toch..

• 12 Mei 2007 - 15:59

Harm En Maud:

Wat een avonturen weer allemaal.
    Geniet er nog eventjes van en alvast een hele goede terugreis.
    Rianne en Dennis, we zien jullie wellicht woensdag!
    Groetjes Harm en Maud