¡Feliz Pascua! - Reisverslag uit Cusco, Peru van peruganger - WaarBenJij.nu ¡Feliz Pascua! - Reisverslag uit Cusco, Peru van peruganger - WaarBenJij.nu

¡Feliz Pascua!

Door: Webmaster

06 April 2007 | Peru, Cusco

Oftewel vrolijk Pasen. Wij wensen jullie allemaal fijne paasdagen. Hier in Cusco is deze week " santa semana" d.w.z de heilige week voor Pasen. Er zijn deze week dan ook elke dag processies en andere tradities voor het paasfeest. We hebben dan ook vandaag en gisteren vrij gehad, maar maandag 2e paasdag moeten we gewoon werken want dat kennen ze hier niet.
We hebben er ondertussen alweer twee weken vrijwilligerswerk op zitten. Het betreft een kleuterschooltje met twee klassen, eentje voor vier- en eentje voor vijfjarige kindjes. De kindjes zijn van arme afkomst maar het schooltje heeft voldoende materialen en onderwijsmiddelen. Onze taak is om de kindjes wat Engels te leren en om wat activiteiten te organiseren om te doen met de kinderen. Zo hebben we bijvoorbeeld hier in Peru de stoelendans geintroduceerd. Het was een groot succes, net als de meegenomen ballonnen, stempels en stickers uit Nederland. Iedereen dus nogmaals bedankt voor zijn bijdrage! Voor de rest helpen we een beetje mee in de klas en hebben we opnieuw kennisgemaakt met plakken, knippen, verven, kleuren etc.
Verder hebben we vanmorgen het avontuur opgezocht want we zijn gaan paardrijden in de stromende regen. Het is namelijk de afgelopen twee weken hier (in tegenstelling tot naar horen zeggen in Nederland)slecht weer met veel regen, maar we hopen nu op beter weer aangezien het regenseizoen nu eigenlijk voorbij zou moeten zijn.
Het paardrijden was ondanks de regen en de onervarenheid van beiden een hele leuke ervaring met een prachtige natuur om ons heen wat we niet hadden willen missen.
Het avontuur gaat nog even door want komende donderdag vertrekken we naar de jungle voor vier dagen. Hierover volgende keer meer.....!

Hasta luego

Rianne y Martine

• 06 April 2007 - 21:36

Guido En Nadine:

Ha Martine,

Het was leuk om je ff gesproken te hebben via de msn!! Wat zijn de kinderen toch schatjes, ze zien er echt lief uit! Grappig dat jullie de kinderen stoelendans hebben geleerd!!
    Veel plezier nog!

Groetjes Guido en Nadine

• 06 April 2007 - 22:53

Marc:

Hoi Sjat,
    Nog een weekje en dan kunnen we lekker samen genieten van de natuur en de kinderen en alles erom heen.Ik heb er al super veel zin in om te komen.Heel veel plezier nog met de kindjes deze week.
    Dikke Poen.

• 07 April 2007 - 06:27

Esther:

Haai Martini en Rianne,

Wat een schattige kindjes en super stoer, dat paardrijden door de natuur. Ik zou zo ook willen paardrijden na het avontuur van mam en mij in de Dominicaanse Republiek ;-) Bedankt voor je sms gisteren, erg lief! Fijne eerste paasdag en ga vooral nog even een paar weken door met genieten van Peru.
    X Es

• 07 April 2007 - 14:56

Mariette En Henk:

Ha,geinig die ballonnen.Rianne,nu komen de paardrijlessen van vroeger goed van pas ,maar Martine brengt het er ook goed van af. Groetjes xx

• 07 April 2007 - 15:03

Harm En Maud:

Hoi Martine en Ryanne,
    wat een belevenissen allemaal. Leuk hoor. Vorige week het vrijgezellenfeest van Helmie was ook erg gezellig, jammer dat je er niet bij was Ryanne. Maar daar maak je natuurlijk ook vanalles mee wat erg leuk is.
    Veel plezier nog de komende weken.
    Groetjes Harm en Maud

• 07 April 2007 - 20:11

Judith:

Hallo Martine en Rianne,
    ik hoorde afgelopen week via Sjannie dat jullie in Peru zitten, echt geweldig!
    Amuseer jullie nog.
    Kus, Judith

• 08 April 2007 - 01:11

Dalilah:

Hola chicas
    Como les va? me encanta las fotografias; son preciosas. Me consta que ustedes tendran mucha pena al regeresar a Holanda en mayo. Ustedes estan montando caballo e enseñando a los niños. Que disfruten!!

Ps: Que escuelita mas linda!

• 08 April 2007 - 09:37

San En Doom:

Ha die Jannie en Martine,
    Mooie foto's alweer. Wat gaat de tijd toch hard. Dennis en Marc komen alweer bijna. Geniet deze week nog heel erg van jullie avontuur en dan volgende week lekker vakantie vieren met de mannen erbij. Kus San en Doom.

• 08 April 2007 - 10:05

Silvie Y Gregor:

hoi tiensje en ria,

Cool zeg die paarden! Kan toch geen toeval zijn dat die van jou weer n hepke aant eten is, he Tine?!
    Vanmiddag gaan we bij Tiny en Piet eieren rapen, maar we zullen die voor jou laten liggen tot je terug bent,ok?
    Amuseer jullie nog!

Poen

• 08 April 2007 - 12:07

Nonk En Tant Sittard:

Zalig Pasen voor jullie allen in den vreemde.Knettergoed van jullie de ideeën met de kindertjes te doen.Hou ze maar bezig.Wij waren gisteren op de verjaardag van je peetoom.Het was leuk We kwamen om twee uur thuis.Het is hier het mooiste weer van de wereld,zowat twintig graden.Genieten dus.Genieten jullie fijn in de jungle en kom goed terug.Liefs vaan us.

• 08 April 2007 - 14:48

Bertien:

Hallo Martine en Rianne Allereerst een fijne pasen.De foto's zijn weer erg leuk,zo te zien vervelen jullie zich niet.Nog een weekje en dan komen jullie schatten.Groetjes xxx

• 09 April 2007 - 15:07

Kim:

Hallo dames!Wat hebben jullie toch een lieve kindertjes in de klas!Daar ben ik toch wel een tikkeltje jaloers op haha!En wat een mooie foto's weer!Gelukkig begint bij jullie nu ook het betere seizoen. Ik ben weer benieuwd naar jullie volgende verhalen! dikke x Kim

• 09 April 2007 - 19:07

Fabienne:

He Martine,
    Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Nog een hele fijne tijd daar!
    liefs Fabienne

• 10 April 2007 - 07:46

Mat:

Hee Rianne,

leuke verhale, en tis noe dus beweze det neet allein Sinterkloas (en preense) op ein wit paerd riedj! Vul plezeer nog guns!

• 10 April 2007 - 10:33

Thieu En Willy:

Rianne,we hadden niet verwacht om jou ooit op een knol te zien zitten.Knap dat je dat durft.Hebben jullie ook geverfde eitjes gehad of kennen ze dat niet in Peru?? wij hebben nu de laatste eitjes "gekupt"dus Pasen is voorbij!!!!Fijn dat jullie de kindjes nog wat kunnen leren.Wij wensen jullie weer veel plezier in de jungle, maar wel steentjes achter je laten vallen Rianne. groetjes en tot schrijfs, die van Ell.

• 10 April 2007 - 10:47

Dennis:

Hallo Rianne en Martine!
    Nog een week en een dag en dan zitten we zelf in de vlieger onderweg naar jullie!
    Ik heb er zin in als ik alles hoor en zie van jullie!
    Al ben ik niet zo'n fan van paarden, dit ziet er toch wel gaaf uit hoor!
    Veel succes met de kids en heel veel plezier in de jungle (wel voorzichtig zijn he!?)
    XXX Dennis

• 10 April 2007 - 16:18

Angelica:

Het zijn weer geweldige foto's en leuke verhalen. Ben ondertussen echt jaloers op jullie geworden! Veel plezier met de kleintjes en blijf vooral genieten van alles om jullie heen! Tot gauw, groetjes

• 11 April 2007 - 13:28

Ton En Marleen:

Hallo Rianne,hoe gaat het met je?Wat een leuke foto's en verhalen op de site!Houd je goed daar!groetjes uit Hunsel

• 11 April 2007 - 20:49

Tiny En Piet:

Jullie zijn ongelooflijk productief in het maken van leuke foto's en verslagen, echte profs.
    Het is jammer dat de tijd in Cusco verstrijkt en dat jullie de laatste fase ingaan, maar tevens wel een hele mooie tijd nog tegemoet gaan met jullie 4 en.
    Wij zijn benieuwd naar de volgende belevenissen in de jungle en van de hereniging met de boys.
    Geniet nog maar met volle teugen van de laatste dagen op school en maak
    volgende week vrijdag maar een spetterend feest met de kids.
    Groeten, Tiny en Piet

• 13 April 2007 - 09:29

Peter Reemst:

ha die rianne, hoorde op de ok dat je 3 maanden in peru zat, goed geregeld, leuk.zo te zien zouden we wel een dependance in peru kunnen starten.
    in eindhoven loop je geen verrassingen mis, dus geniet maar goed daar
    groet, peter reemst

• 13 April 2007 - 15:11

Kim:

Hallo Rianne!!!
    Ook wij hebben hier lekker weer, jaja heel het weekend is de voorspelling.Ik heb de nieuwe tuinset dus al uitgeprobeerd!!!Dussssssss...... als jij terug bent kunnen we lekker buiten eten en daarvan genieten!!!Spreek je snel!

xxxxxxx Kim

• 13 April 2007 - 18:46

Tom:

Hey Martine,

Alles goed daar in Peru? Ik zie dat je de warmte van Boelen hebt vervangen met een paard. AHA! Nou ik zou het wel weten hoor, dat is een verdomd mooi paardje :)

Ik ben nu met boele en sander bij meries. Lekker van de zomerse temperaturen genieten in Utrecht.

Veel plezier nog en ik zal je site blijven volgen!

Gr Tom

• 14 April 2007 - 19:00

Marianne Cuijpers:

Hoi! Eindelijk de website ook eens bekeken, heel erg leuk allemaal, die tocht te paard had ik ook wel willen maken! Nog heel veel plezier!
    Groeten......Marianne.

• 14 April 2007 - 19:00

Mam:

Ha Rianne, je krijgt heel veel groeten van Piet Kwaspen onze postbode. Hij zou je het liefst zelf wat schrijven, maar helaas lukt het niet om op jullie site te komen. dus bij deze.
    Ook tante Annie en oom Harrie kunnen niet op jullie site om de een of andere reden. Ook van hen krijgen jullie de hartelijke groeten.

• 14 April 2007 - 19:05

Henk:

Ha Rianne en Martine, de mannen zijn zich al goed aan het voorbereiden voor de reis naar Peru.Nog eventjes en dan is het zover. Geniet er maar van de komende weken. Gezien jullie reisprogramma zal dat zeker lukken. groetjes.

• 14 April 2007 - 19:38

Bas:

Ha Martine!

Kreeg deze site door van je mannetje, aangezien hij je op komt zoeken nadat jullie elkaar zo lang hebben moeten missen! Leuk om de foto's te zien, zitten veel bekende plaatsen bij van mijn reisje in Zuid-Amerika... Maak er in ieder geval nog een mooie tijd van samen, pas goed op elkaar en geniet van ieder moment!

Tot in Mestreech weer,

Groetjes, Bas

• 16 April 2007 - 15:38

Yvonne Harry Seerden:

Hoi Martine ,

Tiny en Piet waren jl zondag in Stiphout Helmond om wat bij te praten etc. zij gaven ons het weblog adres.

Het ziet er schitterend uit en wat een ervaring voor jullie, geniet maar met volle teugen van jullie bewondenswaardige trip.

Groetjes Yvonne Harry uit Stiphout

• 16 April 2007 - 16:08

San En Doom:

Ha Rianne, Nog 2 dagen en dan zijn Dennis en Marc er al. Gezellig. En dan echt vakantie vieren. Heeeerlijk!! Geniet ervan!! Hier vallen vandaag de mussen van het dak, dus wij hebben ook een beetje vakantiegevoel.
    Ik heb 14 mei vrij, dus ik kom zeker mee om je op te halen.
    xxxx veel liefs ook voor Martine. En heeeel veeel plezier met jullie 4en!!

• 16 April 2007 - 18:11

Desiree En Maarten:

Hallo Martine,
    Hartstikke leuk om jullie avontuur te lezen op zo'n leuke website!! Nog even en dan komen de mannen ook en dan gaan jullie ook nog veel ondernemen hebben we begrepen. Amuseer jullie nog en geniet ervan!
    Groeten fam Crousen-Spronck