Manu, de jungle - Reisverslag uit Lima, Peru van peruganger - WaarBenJij.nu Manu, de jungle - Reisverslag uit Lima, Peru van peruganger - WaarBenJij.nu

Manu, de jungle

Door: Webmaster

16 April 2007 | Peru, Lima

Hallo iedereen,

Hier zijn we weer!! We zijn net terug van ons avontuur in de jungle en het was superfantastisch! We zijn donderdag vertrokken en hebben in een busje met 8 personen de hele dag over de weg gehobbeld, langs ravijnen, diepe kuilen en grote obstakels. Op een gegeven moment moesten we zelfs terug gaan naar het laatste dorp om een bulldozer te activeren om de weg vrij te maken. Natuurlijk horen bij zo´n dag ook twee lekken banden, geen sanitaire voorzieningen (behalve de berm)en soppende schoenen(vanwege het feit dat we sommige stukken moesten lopen)!
Maar gelukkig kom je dan ´s avonds uitgeput aan in een lodge waar geen licht, koud water en heel veel kleine en grote beesten zitten. We hadden veel privacy (not) omdat onze " kamer" in de openlucht was met twee bedden(die te kort voor ons waren), maar wel met een muskietennet!
De volgende dag twee uur in de stromende regen naar vogels zitten kijken die er niet waren vanwege de regen.
Na het ontbijt gingen we dieper de jungle in en moesten we uiteindelijk verder met de boot omdat de weg ophield. ´s Middags kwamen we aan in onze andere maar vergelijkbare lodge waar we twee nachten vertoefd hebben. We hebben in deze twee dagen prachtige wandelingen door de jungle gemaakt waar we 3 soorten apen hebben gezien, veel vogels (o.a. papegaaien), mooie natuur etc. Het was echt geweldig!!
Behalve dat we naar beesten hebben gekeken, hebben we vorige week ook beesten gegeten! Namelijk ons geliefd huisdier: de cavia. Cavia is in Cusco een delicatesse wat op verschillende wijzen wordt bereid maar er allemaal even vies uitziet! Het was dan ook even doorzetten voor de eerste hap, daarna was het vlees op want er zit namelijk bijna niks aan! Toen we terug kwamen hebben we om de smaak weg te krijgen de nodige pisco gedronken!
Voor ons zitten nu er al bijna twee maanden op. Donderdag komen Dennis en Marc aan in Cusco en beginnen we met de rondreis. Volgende week maandag gaan we 4 dagen de incatrail lopen!
Jullie horen weer van ons!!

Kus

Martine en Rianne

• 17 April 2007 - 05:18

Marc:

Hoi Sjattie,

Nog twee daagjes en dan is het gedaan met de rust. Dennis en ik hebben er super veel zin in op te komen, dus gooi die cavia maar alvast op de BBQ.

• 17 April 2007 - 10:39

Gregor:

Ola Chicas,

Wat n avonturiers! Ben benieuwd of de mannen jullie nog kunnen bijbenen..
    Ga zometeen nog ff gezellig met Marc lunchen. Zal zorgen dat hij nog n goed hapje eet voor hij naar jullie toe komt gevlogen! Alvast veel plezier samen!!

• 17 April 2007 - 13:41

Esther:

Haai!!!
    Cool hé, de jungle. Ook nog slangen gezien.... dan ga ik namelijk niet naar die jungle als ik in de buurt ben ;-)De jongens zijn al bijna onderweg om samen met jullie nog een hop van zuid amerika te ontdekken. Ik weet uit betrouwbare bron dat ze enorme zin hebben om weer bij jullie te zijn en rond te reizen. Ga er lekker van genieten en we zijn weer benieuwd naar nieuwe foto's!
    X Es & Philippe

• 17 April 2007 - 20:37

Mies En Niek:

Als jullie dit berichtje krijgen, zit het avontuur voor jullie twee meiden erop en kunnen jullie de mannen eens laten zien dat jullie "vrouwen van stavast"zijn. Geniet jullie avontuur verder met z'n 4en. We blijven jullie volgen.
    Hasta la proxima!

• 17 April 2007 - 20:54

Silvia:

Hi levensgenieters, thanks voor de update en ga zo door met het cultuur snuiven de leuke, spannende tripjes en het vrijwilligerswerk dan kunnen wij de mooie foto's en stukjes tekst blijven bewonderen. Straks nog beter; de verhalen bij een pilsje op een terrasje!

• 18 April 2007 - 08:31

Silvie:

Volgens mij was het wel even bikkelen in de jungle. Maar het is echt heel mooi. Het is ook leuk om die cavia in zijn natuurlijk omgeving te zien ;-)

• 18 April 2007 - 13:13

Bertien:

Hallo meisjes. Zo te zien is het weer een belevenis geweest wat jullie meegemaakt hebben.Nog effe dan komen de jongens,en kunnen jullie samen op pad.Zo te horen is er nog genoeg te zien.Geniet er maar van. Groetjes en unne dikke poen.

• 18 April 2007 - 21:06

Piet En Tiny:

goed dat we al gegeten hadden toen we jullie site gingen bekijken,want de gefrituurde cavia op een bedje van groente is niet erg bevordelijk voor de appetijt.de junglereis ging ook niet over rozen maar was wel de moeite waard.laat Marc en Dennis maar veel zien van jullie tweede vaderland en maak er samen een mooie tijd van! poen !

• 19 April 2007 - 10:38

Henk En Mariette:

Ha Rianne en Martine jullie mannen zijn al in Peru. Nu nog even wachten en dan begint er weer een heerlijke vakantie voor jullie. Geniet er samen van. We wensen jullie heel veel plezier.Trouwens, jullie hebben toch wel gekeken hoe het hoofdgerecht(cavia) werd bereid en natuurlijk ook meteen het recept gevraagd. Gaan we straks met zijn allen lekker smullen van cavia??????!!!!!!!

• 19 April 2007 - 17:58

Armand Th:

Ziet er erg smakelijk uit die cavia...
    Geweldig zo'n tocht door de jungle ik ben er maar twee dagen geweest en vond het al geweldig. Ik wens jullie veel plezier met marc en dennis.
    Veel plezier

• 20 April 2007 - 10:03

Thieu En Willy:

Nou,nou dames jullie doen niet minder luxe hotels, luxe bus, luxe boot het kan niet op!!!!! Rianne zulke dikke stenen had je nu ook weer niet hoeven te strooien, wat een puin. De cavia die jullie hebben gegeten lijkt op de foto echt heeeeerlijk.Als jullie dit bericht lezen zijn Dennis en Marc waarschijnlijk al aangekomen en is jullie luizenleventje voorbij.Wij wensen jullie nog een fijne tijd met z'n allen.Heel veel groetjes, die van Ell

• 20 April 2007 - 12:40

Eef:

Dag meisje!

Echt een super vakantie heb je! Knap ook dat we aan de andere kant van het grote water kunnen meekijken.
    Geniet nog van de volgende maand met z'n vieren. (En de lokale delicatessen.)
    En tot hoors!

Poen van Eef

• 20 April 2007 - 19:55

Kim:

Whaaaaaaaaahhh Rianne!!!!!Dat jij die cavia weg hebk kunnen krijgen!!Zelfs de ppotjes lagen nog op hetr bord zag ik,ieieieie!Dat eten we dus iig niet,als je weer op de Groenewoudlaan komt eten!Veel plezier met jullie kerels en tot gauw!xxxxx

• 21 April 2007 - 08:21

Diana K:

Heel veel plezier met jullie vieren op rondreis. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en foto's.

Groetjes Diana K

• 22 April 2007 - 09:42

San:

Ha Rianne en Martine, de mannen zijn er nu alweer een paar dagen dus jullie zijn nu met z'n vieren aan het genieten. Heeeeeerlijk, lekker vakantie. Heel veel plezier, en tot snelXX

• 22 April 2007 - 17:28

Angelica:

Nou dames, zo te horen bevalt het jullie nog steeds heel goed. Benieuwd hoe jullie volgend avontuur wordt, samen met de mannen. Nog heel veel plezier en smakelijk eten.
    Groetjes Jeelke.

• 23 April 2007 - 21:11

Jac En Wilma:

Hoi meiden,alles o.k. Zo te lezen uit de berichtjes wel.De jongens zijn goed aangekomen begrepen we van Dennis.Nou kunnen jullie samen op avontuur. Trouwens de cavia zag er goed uit, zodoende zal Punkie er ook aan moeten geloven. Groetjes

• 24 April 2007 - 10:03

Bianca:

Wat een avontuur maken jullie mee!!!
    Reizen vormt, dat weten jullie, hé.
    Er zullen ongetwijfeld een paar andere meiden retour komen.
    Vol met ervaringen en herrineringen.
    Heb een poosje zitten ''stunten'' om op de site te komen....reactie is dus wat verlaat.
    Amuseer jullie nog met de mannen erbij nu. Die kunnen jullie wegwijs maken, girlpower!!
    Lieve groet van Bianca Marco

• 26 April 2007 - 13:03

Inge:

Hoi,

Echt super om die verhalen te lezen en hier moet iedereen toch wel jaloers van worden. Geniet nog van de komende tijd en ik wens jullie nog heel veel plezier toe.

Kusjes Inge